torsdag 10 januari 2013

Jag har varit otrogen

Behövde lite omväxling från strumpan så i samband med att jag fyllde på garnlagret till bodyn, köpte jag på mig en virknål och fyra nystan som skulle passa till den. Tyvärr förstod inte butiksbiträdet exakt hur mycket nybörjare som bor i orden "jag har endast gjort luftmaskor av steksnöre innan och det var när jag var sju år", så hon sålde ett för ändamålet alldeles för träligt och slinkigt garn till mig (DROPS Alpaca, som säkert är helt fantastiskt till det mesta utom nybörjarvirkning). Tragglade mig trots det igenom min första mormorsruta efter den här fantastiska beskrivningen. Behold (och bortse från vågeffekten, tack):


Det där med att gå bakom ryggen på strumpan för att fondla en virknål satte sådan fart på fingrarna att jag nu änterligen har tagit mig igenom skaftet och kan få börja på hälen (hurra!). Dessutom är jag åtta futtiga varv ifrån ett framstycke på bodyn, som i all rättvisa borde få bli färdig innan allt annat. Bedrog ju den först - med strumpan när garnet tog slut i julas. Tur att mitt förhållande till stickprojekt inte avspeglas på förhållandet till min sambo.

2 kommentarer:

  1. Man får vara otrogen mot stickning! Jag har alltid flera projekt samtidigt, det gör det hela roligare :) Och så hinner man inte lika lätt bli less på projekten!
    /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inte alltid som suget att sticka en strumpa är lika intesivt som det att virka en slips :)

      Radera