tisdag 22 januari 2013

Virkade converse


När mitt barn föddes köpte min bror ett par virkade converse till honom. Sedan tog det ungefär fyra månader innan brorsan kom ihåg att ta med skorna när vi sågs - och då växte barnet så fort att skorna hann bli för små under bilresan ni ser på bilden. Tur då att Järbo har ett mönster på ungefär likadan skor! Något mindre tur att min son har rätt stora fötter så att den största storleken i mönstret är en cm för kort. Jag, som än så länge bara har misslyckats med alla virkprojekt jag tagit mig för, får alltså freestyla ihop en passande sko. Jag gör det just nu faktiskt. Det går förvånansvärt bra så när på en miss längst fram, men den tror jag att jag kommer att kunna gömma när jag avslutar första skon. Vilket jag ska göra när jag skrivit färdigt här. Påbörjade skon för fem timmar sidan - har mellan maskorna lagt och nattat barnet, gympat framför youtube och ätit tacos (på en tisdag!!). Så in alles ett lätt och snabbvirkat mönster. Do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar